BrixBee Dashboards kunnen worden gekoppeld met verschillende applicaties. Hierdoor heb je per applicatie een een compleet overzicht van stuurinformatie, actueel en actiegericht. Zo koppelen we ook met LinkedIn Ads. En aan die koppeling hebben we recentelijk nieuwe rapportages toegevoegd. De nieuwe functionaliteiten die zijn toegevoegd aan de LinkedIn Ads koppeling, zijn van toepassingen op de de verschillende soorten campagnes in LinkedIn Marketing. Hieronder lichten we toe welke data inzichtelijk is gemaakt.
Rapportage LinkedIn Marketing Ads
LinkedIn maakt gebruik van ‘objective-based’ advertenties. Adverteerders kunnen advertentiecampagnes bouwen rond specifieke bedrijfsdoelen.

Bedrijven kunnen alle drie de fasen van een verkooptrechter doorlopen, van bewustwording tot conversie. De drie belangrijkste soorten doelstellingen worden hieronder uitgesplitst.
- Awareness advertenties
- Consideration advertenties
- Conversion advertenties
– Awareness advertenties
Om je merk op het puntje van de tong te krijgen, begint u met een bekendheidsadvertentie. Deze advertenties zorgen ervoor dat het publiek over uw producten, services en merk gaat praten. Via deze op vertoningen gebaseerde campagnes kunt je ook meer volgers krijgen.
– Consideration advertenties
Kies voor deze advertentievorm wanneer je leads wilt kwalificeren die al enigszins bekend zijn met je merk. Dit soort advertenties zijn geoptimaliseerd om adverteerders te helpen de volgende doelen te bereiken:
- Websitebezoeken: zorg voor meer aandacht voor je website en bestemmingspagina’s.
- Betrokkenheid: stimuleer vind-ik-leuks, opmerkingen en deelacties, evenals bezoeken aan andere sociale-mediaplatforms en websites.
- Videoweergaven: deel je bedrijfsverhaal, je nieuwste product of een dag uit het leven.
– Conversion advertenties
Overweeg een conversieadvertentie als je leads wilt genereren of een verkoop wilt stimuleren. Ze kunnen helpen om deze drie doelstellingen te bereiken:
- Leadgeneratie: werf leads op LinkedIn door formulieren te gebruiken die vooraf zijn ingevuld met LinkedIn-profielgegevens.
- Websiteconversies: inspireer meer websitebezoekers om een e-boek te downloaden, zich aan te melden voor een nieuwsbrief of een product te kopen.
- Sollicitanten: vertel de laatste vacature van uw bedrijf met een vacature.
Over LinkedIn
LinkedIn is in 2002 begonnen in de huiskamer van medeoprichter Reid Hoffman en werd officieel op 5 mei 2003 gelanceerd. Vandaag leidt LinkedIn een uiteenlopend en divers bedrijf met inkomsten van lidmaatschapsabonnementen, de verkoop van advertenties en recruitmentoplossingen onder de leiding van Ryan Roslansky. In december 2016 werd LinkedIn officieel overgenomen door Microsoft, waardoor ’s wereld toonaangevende professionele cloud werd samengebracht met ’s werelds grootste professionele netwerk.
Klik hier voor meer informatie over adverteren op LinkedIn. Klik hier voor alle artikelen.